Patērētāju organizācija: Ar multeņu varoņiem reklamē «neveselīgu» pārtiku

Eiropas Patērētāju organizācija secinājusi, ka ar multfilmu varoņu attēliem un atribūtiku turpat vienmēr tiek reklamēta pārtika ar zemu uzturvērtību, un aicinājusi pārtikas ražotājus pārtraukt izmantot multfilmu varoņus bērniem paredzēto produktu reklamēšanā.

Ziņu portāls EurActiv vēsta, ka Eiropas Patērētāju organizācija, kurā darbojas arī Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, veikusi pētījumu par zīmolu zīmētajiem talismaniem 13 Eiropas valstīs un, analizējot vairāk nekā 100 produktu paraugus, secinājusi, ka bērnu interesi piesaistošs tēls tikai vienā gadījumā lietots, lai reklamētu augli vai dārzeni.

«Bērni neprot atšķirt reklāmu no izklaides. To ir sapratuši tirgvedības kampaņu veidotāji, tomēr bērnu veselībai vajadzētu būt svarīgākai par peļņu,» tā otrdien, 13.jūnijā, norādījusi organizācijas ģenerāldirektore Monika Gojēna (Monique Goyens).

Eiropas Savienības Padomes prezidējošā valsts šobrīd ir Malta, un tās valdība kā vienu no prezidentūras prioritātēm noteikusi vēršanos pret bērnu liekā svara problēmu.

Aplēsts, ka šajā Vidusjūras reģiona valstī ir liels īpatsvars bērnu ar lieko svaru, bet aptaukošanās radītu veselības problēmu ārstēšanai tiek tērēti ap 10% no valsts veselības aprūpes budžeta.

Ref: 111.111.103.4664

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas