Latvijā gaļas produktus uzturā lieto 90% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 20-74 gadiem. No tiem 80% gaļa ir viens no galvenajiem ikdienas ēdienkartes produktiem, BNN ziņo gaļas ražotāju uzņēmums Forevers.
Pētījumā tika analizēti dati par pircējiem, kuri reizi mēnesī vai biežāk pērk tādus gaļas produktus kā vārītas desas, sardeles, cīsiņus, dažādus kūpinājumus, pastētes. No visiem Latvijas iedzīvotājiem, šajā mērķa grupā ietilpst 90% iedzīvotāju.
38% no viņiem atklāj, ka gaļas produkti ir būtiska ēdienkartes sastāvdaļa un ikdiena bez tiem nav iedomājama. 42% atzīst, ka gaļas produktus ēd bieži, tomēr reizēm bez tiem var iztikt. Vēl 17% norāda, ka cenšas ierobežot gaļas produktu patēriņu, vairāk uzmanības veltot citiem produktiem. Savukārt tikai 4% no aptaujātajiem norādīja, ka gaļu drīzāk ēd svētkos vai īpašos gadījumos. «Tātad kopējā tendence rāda, ka Latvijas iedzīvotājiem gaļas produkti ir iecienīta izvēle maltītēm un gaļa ēdienkartē tiek iekļauta regulāri,» BNN komentē uzņēmuma pārstāvji.
Vērtējot konkrētus produktu veidus, pētījuma rezultāti liecina, ka no gatavajiem gaļas izstrādājumiem pircēji priekšroku dod kūpinātai gaļai, kas ir viens no populārākajiem produktiem. Sardeles iecienījušas mājsaimniecības, kurās ir vismaz četri cilvēki, savukārt ģimenes ar bērniem izvēlas cīsiņus. Pētījums iezīmē arī tendenci, ka pircēji priekšroku dod Latvijā ražotām precēm, jo īpaši iedzīvotāji vecumā virs 55 gadiem.
«Pircēja izvēli ietekmē gan tradīcijas un ēšanas paradumi, gan, protams, klimats, kurā dzīvojam. Jautājot, kas ir galvenie kritēriji, pēc kuriem gaļas produkti tiek izvēlēti, aptaujātie respondenti atzīst, ka tā ir kvalitāte, pozitīva pieredze, pieņemama cena un atlaide veikalos. Savukārt, lūdzot raksturot, kas tiek saprasts ar kvalitāti, pircēji atzīst, ka primāri tas ir liels gaļas daudzums produktā un pozitīva garšas pieredze. Jāatzīst, ka Latvijas pircējs ir prasīgs un racionāls savos lēmumos, un mūsu kā ražotāja uzdevums ir šīs gaidas piepildīt,» informē Forevers valdes loceklis Andrejs Ždans.
Uzņēmums vērtējot pirkumu skaitu nedēļā norāda, ka kopumā pārtiku cilvēki iegādājas bieži – puse no visiem to dara 2-3 reizes nedēļā, bet ceturtā daļa pat katru vai gandrīz katru dienu.
Pēc Forevers pasūtījuma veiktajā GFK pētījumā piedalījās 1 026 respondenti vecumā no 20-74 gadiem.
Ref:224.000.103.420