SEB aptauja: par svarīgāko mācību priekšmetu skolēni uzskata svešvalodas

Šobrīd 59% skolēnu par svarīgāko mācību priekšmetu nākotnes profesijas izvēlē uzskata svešvalodas, savukārt katrs desmitais (11%) skolēns norādījis, ka, viņaprāt, svarīgākā ir matemātika, liecina SEB bankas veiktā aptauja.

Priekšroku ekonomikai un ķīmijai un fizikai dod vien attiecīgi 9% un 6% skolēnu, savukārt 15% respondentu norādījuši, ka, viņuprāt, nozīmīgs ir cits mācību priekšmets kā, piemēram, vēsture, literatūra u.c.

Salīdzinot ar 2009. gadu, skolēnu viedoklis būtiski nav mainījies. Arī tad skolēni svešvalodas uzskatīja par vissvarīgāko mācību priekšmetu(43%), tad sekoja matemātika (27%) un fizika un ķīmija (16%).

Svešvalodas par svarīgāko mācību priekšmetu atzinušas vairāk meitenes – 66% no kopējā skaita, savukārt matemātiku – tikai 7,5%, bet ekonomiku – 6,1%. Puiši par būtiskāko uzskata svešvalodas (43%), tām seko matemātika (21%) un ekonomika (14,2%).

«Aptaujas rezultāti ir pierādījums, ka bieži vien skolēni neapzinās skolā mācīto priekšmetu nozīmi un svarīgumu ne tikai nākotnes profesijas izvēlē, studējot augstskolā, bet arī ikdienā. Sarežģītāko mācību priekšmetu mācīšanai skolā tiek izmantotas metodes, kas iespējams, neļauj apzināties iegūto zināšanu pielietojumu dzīvē,» komentē SEB bankas sociālekonomikas eksperts Edmunds Rudzītis.

 

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas