Ar dažādu krāsu un smaržu ziediem, kā arī ar dāvanām svētdien, 10.maijā, tiks iepriecinātas gan māmiņas, gan vecmāmiņas. Vairāk nekā puse jeb 55% Latvijas iedzīvotāju plāno Mātes dienas svinībām tērēt līdz desmit eiro.
Savukārt 36% respondentu svinībām plāno tērēt 11-30 eiro, 4% plāno tērēt 31-50 eiro. Pavisam neliela daļa jeb 2% iedzīvotāju savu māmiņu iepriecināšanai iecerējuši tērēt vairāk nekā 51 eiro. Toties 3% aptaujāto minēja, ka svētku svinēšanai nav nepieciešami naudas līdzekļi, tādēļ savas māmiņas iepriecinās ar dārza ziediem un mīlestību, liecina SIA Maxima Latvija veiktā aptauja.
Šogad 24% sveicēju iecerējuši savām māmiņām dāvināt ziedus podiņos, lai tie ilgāk priecētu. Savukārt starp grieztajiem ziediem 16% respondentu izvēlēsies tulpes un tikpat daudz aptaujāto dāvinās narcises. Vēl 11% aptaujāto izvēlēsies kādu ziedu pušķi, 10% aptaujāto savas māmiņas un vecmāmiņas plāno iepriecināt ar dažādiem ziediem no sava dārza, 9% respondentu ir uzticīgi klasiskām vērtībām un izvēlēsies rozes, 5% – hiacintes, 2% – neļķes, bet 7% aptaujāto minēja citu variantu, piemēram, frēzijas, lilijas, maijpuķītes, gerberas, orhidejas un citus ziedus.
«Pagājušajā gadā mūsu veikalos Mātes dienā pieauga dažādu ziedu pārdošanas apjomi. Lai gan veikalos bija pieejami gan grieztie ziedi, gan ziedi podiņos, iedzīvotāji trīs reizes vairāk pirka puķes podiņos nekā grieztos ziedus,» stāsta SIA Maxima Latvija mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.
«Internetveikalā e-maxima.lv pērn nebija iespējas iegādāties ziedus, taču, uzklausot klientu vēlmes, nolēmām, ka šogad tieši šajā nedēļas nogalē iedzīvotāji varēs iegādāties dažādus ziedus,» norāda e-maxima.lv vadītāja Sanita Bērziņa. Viņa piebilst, ka šonedēļ novērota jauna tendence iepirkšanās paradumos, jo klienti, vēloties atvieglot savai māmiņai vai vecmāmiņai rūpes par svētku maltītes pagatavošanu, iepērkas e-maxima.lv un lūdz nogādāt izvēlētos gardumus savai māmiņai vai vecmāmiņai tieši svētku dienā.
Daļa jeb 21% aptaujāto svētkos māmiņām dāvinās tikai ziedus, bet 28% respondentu papildus vēl dāvinās saldumus, 13% plāno pārsteigt ar paša gatavotu maltīti, 10% – ar paša gatavotu dāvanu, 6% dāvinās biļetes uz kādu koncertu vai kino, 5% dāvinās smaržas, 4% dāvanai pievienos apsveikuma kartīti, 3% iepriecinās savas māmiņas ar dāvanu karti SPA, bet 2% aptaujāto plāno iegādāties kādu vīnu vai citu alkoholisku dzērienu dāvanai. Savukārt 8% respondentu minēja citu variantu, kā piemēram, tējas kolekciju, dārza skulptūru, koku stādus, kosmētiku un citas dāvanas. Tikai 1% respondentu savas māmiņas un vecmāmiņas šajā svētku dienā nesveiks.
«To, ka saldumi ir populāri dažādos svētkos, arī Mātes dienā, redzam pēc pārdošanas apjomiem. Piemēram, pagājušajā gadā šajos svētkos veikalos konfekšu kastīšu pārdošanas apjoms pieauga par 129%. Viens no straujākajiem pārdošanas apjomu pieaugumiem bija zefīriem, kam pieaugums bija 121%. Arī šogad prognozējam, ka saldumu pārdošanas apjomi pieaugs,» saka Kaktiņa.
Starp populārākiem saldumiem tradicionāli bija Rafaello konfektes, ka arī rozīnes šokolādē un glazēts zefīrs. Savukārt populārākās tortes gan internetveikalā e-maxima.lv, gan tradicionālajos veikalos bija Cielaviņa, Moka, kūka Ķirši sniegā un jogurta kūka.
Pērn veikalos Mātes dienā pieauga arī alkohola tirdzniecības apjomi. Visvairāk pircēji izvēlējās baltvīnu, kam pārdošanas apjomi pieauga par 35%, bet sarkanvīnam – par 23%, šampaniešiem un dzirkstošajiem vīniem – par 19%.
Tikai 4% aptaujāto savām māmiņām plāno zvanīt, bet pārējie sveiks klātienē ar ziediem un dāvanām, dosies uz svētku koncertu vai ieplānojuši kopīgu svētku maltīti, secināts aptaujā.
Ref: 102.000.102.9746