Valdība apstiprina finansējumu jauno elektrovilcienu iepirkumam

Valdība apstiprinājusi valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255 888 753 miljonu eiro apmērā AS Pasažieru vilciens elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai, kas nozīmē, ka jau tuvākajā laikā AS Pasažieru vilciens varēs noslēgt līgumu ar Škoda Vagonka, informē Satiksmes ministrijā.

Finansējumu plānots piešķirt no 2019. līdz 2024.gadam, un salīdzinot ar 2018.gada 5.novembra Ministru kabineta (MK) sēdē apstiprināto finansējumu, tas ir par trim miljoniem eiro mazāks. Finansējums tiks izlietots 32 jaunu elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādei, kā arī personāla apmācībai, noslēdzot līgumu ar Škoda Vagonka.

Paredzams, ka līgums tiks noslēgts līdz 2019.gada jūlija beigām.

Satiksmes ministrijā atzīmē, ka izvēlētais jauno vilcienu finansēšanas modelis ir lētākais valstij pieejamais, tas neradīs papildu izmaksas no finansējuma piesaistes jeb procentu maksājumiem komercbankām. «Ar šādu vilcienu finansējuma modeli, saskaņā ar precizēto biznesa plāna projektu, Pasažieru vilcienam, sākot ar 2025.gadu, no valsts budžeta vairs nebūs nepieciešama zaudējumu kompensācija.»

Vienlaikus MK ir uzdevis Satiksmes ministrijai veikt nepieciešamās darbības Eiropas Savienības fondu līdzfinansējuma nodrošināšanai, tādējādi ir paredzama ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci samazināšanās.

Transporta attīstības pamatnostādnes 2014.–2020. gadam paredz integrēt visus sabiedriskā transporta veidus vienotā maršrutu sistēmā. Plānojot gan pilsētas transportu, gan reģionālo starppilsētu nozīmes maršrutu tīklu, vietās ar lielu pasažieru plūsmu, prioritāte ir maršrutiem pa sliežu ceļiem, pārsēdinot pasažierus no autotransporta uz vilcieniem. Raugoties ilgtermiņā, vilcienam ir jākļūst par sabiedriskā transporta tīkla mugurkaulu, kas iestrādāts arī Satiksmes ministrijas sabiedriskā transporta nākotnes koncepcijā periodam no 2021. līdz 2030.gadam.

Tāpat ministrijā atzīmē, ka kvalitatīvs un pieejams sabiedriskais transports ir pakalpojums, kurš valstij ir jānodrošina saviem iedzīvotājiem, tāpat kā valsts ikvienam piedāvā izglītības, drošības vai ārstniecības iespējas.

Jau ziņots, ka pēc vairākkārtējām pārsūdzībām 3.jūlijā Iepirkumu uzraudzības birojs noraidīja Spānijas uzņēmuma Patentes Talgo (Talgo) sūdzību par Pasažieru vilciens elektrovilcienu iepirkumu un atļāva Pasažieru vilcienam slēgt līgumu ar Škoda. Pasažieru vilciens 241,889 miljoni eiro vērto līgumu ar Čehijas uzņēmumu Škoda par elektrovilcienu piegādi var slēgt pēc tam, kad valdība apstiprina iepirkuma finansējumu.

Sākotnēji par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi sākotnēji sacentās četri pretendenti – Škoda, Talgo, Šveices kompānijas Stadler Polijas meitasuzņēmums un Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF).

Tāpat ziņots, ka SM rosinājusi no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā ES finansējuma 49 miljonus eiro novirzīt AS Pasažieru vilciens elektrovilcienu iegādei. Lai varētu turpināt Satiksmes ministrijas priekšlikuma tālāku virzību un uzsāktu argumentētas sarunas ar Eiropas Komisiju (EK), vispirms ir jānoslēdz diskusijas ar FM un jāsaņem valdības konceptuāls atbalsts konkrētai rīcībai.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas