VAS Pasažieru vilciens vadītāja izaicinājums – īstenot vilcienu iepirkumu

Lielākais izaicinājums jaunajam VAS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājam Nilam Freivaldam ir novest līdz galam 41 jaunā vilciena iepirkumu, solot visiem konkursa pretendentiem vienādas iespējas.

Pasažieru vilciens vadītājs Nils Freivalds

Būtisku problēmu nav. Varbūt drīzāk saistībā ar infrastruktūru šo to vajadzētu pielabot, kaut vai fakts, ka ēkās, kur galastacijās pārnakšņo pēdējā vilciena ekipāža, nav pat dušas, kur nomazgāties, bet ateja ir zemē izrakta bedre. Vismaz zināmas ērtības cilvēkiem būtu jānodrošina, jo darbs ir pietiekami smags. Uzņēmuma saimniecība ir gana liela, būtiskākā iezīme ir tā, ka PV ritošā sastāva vecums ir liels un tas būtu ar steigu jāmaina. Šajā ziņā gan PV jau ir procesā. Jauno vilcienu pirmā iepirkumu kārta ir praktiski pabeigta ar dažām juridiskām niansēm, kas vēl jāprecizē. Plānojam, ka otrā kārta sāksies marta beigās. Tad redzēsim, kā šis process beigsies, un varēsim uzsākt līguma slēgšanu un finansējuma meklēšanu. Daļēji jau mēs līdzfinansēt vilcienu iepirkumu esam gatavi, jo avanss mums jau ir piešķirts, vaicāts par pašreizējo priekšstatu par uzņēmuma saimniecību, laikrakstam Dienas Bizness atzīst Freivalds.

Savukārt stāstot par galvenajiem uzdevumiem, kas uzņēmumā būtu jārisina pirmie, viņš atklāj, ka jautājumi ir vairāki. Visaktuālākais ir vilcienu iepirkuma konkurss, tam ir konkrēti termiņi, kuros jāierakstās, lai mēs varētu saņemt ES līdzfinansējumu. Ir jāspēj atrisināt iespējamās domstarpības saistībā ar šo konkursu, kas jādara kopā ar potenciālajiem šī konkursa pretendentiem. Nākamais svarīgais jautājums ir sabiedriskā transporta plānošana kopā ar Autotransporta direkciju – ir jāveic maršruta tīkla uzlabošana. Ir jālikvidē paralēlie autobusu un vilcienu reisi, kur tas ir iespējams. Jau šobrīd manām, ka Jelgavas, Jūrmalas un Saulkrastu vilcienu virzieniem paralēli iet autobusi un savāc daļu pasažieru. Tie ir maršruti, kuros valsts dotācijas saņem gan autobusi, gan vilciens, tomēr uzskatu, ka šajā konkurencē ieguvējs nav neviens. Varbūt autobusi iegūst vairāk, jo ir elastīgāki un var pieskaņoties dažādiem laikiem pēc vajadzības, bet valsts nauda dotācijām šādā veidā tiek iztērēta ne visai pārdomāti, tā jaunais vadītājs.

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas