Otrdien, 6.februārī, BNN saņēma Ventspils pilsētas domes vēstuli, kurā dome noraida izskanējušo pieļāvumu, ka Ventspils pašvaldības iepirkums tiek organizēts pirmsvēlēšanu periodā, tādējādi radot nopietnas aizdomas, ka pie varas esošie politiskie spēki vēlas izmantot nodokļu maksātāju naudu, lai tieši vai netieši ietekmētu vēlētājus.
BNN 2.februārī jau ziņoja, ka Sabiedrība par atklātību – Delna saskata iespējamus pārkāpumus trīs Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā publicētajos pašvaldību iepirkumos, saistot tos ar priekšvēlēšanu aģitāciju Ogrē un Ventspilī.
Ventspils pilsētas pašvaldība gan norāda, ka «īstenotā apmeklētāju mārketinga kampaņa nekādā veidā nav saistīta ar pašvaldību vēlēšanu priekšvēlēšanu periodu.»
Ventspils pilsētas domes izpilddirektora Alda Ābeles parakstītā vēstulē norādīts, ka «nolūkā popularizēt Ventspils pilsētu kā tūrisma galamērķi, investīcijām labvēlīgu vidi, tādejādi sekmējot saimniecisko darbību Ventspils administratīvajā teritorijā un realizējot likuma Par pašvaldībām 15.panta pirmās daļas 10.punktā noteiktās pašvaldībās autonomās funkcijas, jau astoto gadu pēc kārtas masu saziņas līdzekļos tiek ievietota informācija par Ventspils pilsētu, t.sk. Ventspili popularizējoša reklāma, kas tiek izplatīta Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, kopumā četrās valodās».
«Ventspils pilsētas 2017.gada apmeklētāju mārketinga kampaņu atbilst Ventspils pilsētas pašvaldības ikgadējā budžetā noteiktajam,» skaidro pašvaldības pārstāvji.
Delna bija norādījusi, ka Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā 2017.gada 27.janvārī un 31.janvārī publicēti trīs iepirkumi: «Ventspils informācijas izveidošana un izvietošana ziņu interneta portālos 2017.gadā», «TV sižetu izveide un raidīšana televīzijā» un «TV sižetu izveide un raidīšana televīzijā 2017.gadā».
Delna direktora vietniece Liene Gātere skaidro, ka no minēto iepirkumu nolikumiem noprotams, ka Ogres un Ventspils pašvaldības meklē mediju kanālus, kas atspoguļotu aktuālos pašvaldību notikumus un veiksmes stāstus. «Tas, ka šāda veida iepirkumi tiek organizēti pirmsvēlēšanu periodā, rada nopietnas aizdomas, ka pie varas esošie politiskie spēki vēlas izmantot nodokļu maksātāju naudu, lai tieši vai netieši ietekmētu vēlētājus. Varas partiju ekskluzīvo iespēju izmantošana, reizē veicina nevienlīdzīgu politisko partiju konkurenci,» ziņo Gātere.
Domes pārstāvji uzsver, ka jau kopš 2003.gada Ventspils pilsētai ir sava pilsētas mārketinga stratēģija. Lai veicinātu tūrisma plūsmu, ikgadu Ventspils Tūrisma informācijas centrs organizē un veic mārketinga aktivitātes nolūkā popularizēt Ventspils pilsētas pakalpojumus, aktīvi piedalās starptautiskajās aktivitātēs.
«Kā rāda iepriekšējo gadu pieredze, aktīvās tūrisma sezonas laikā kampaņas rezultātā tika sasniegts tūristu skaita pieaugums Ventspils pilsētā par 35%,»norāda Ventspils dome, piebilstot, ka līdzīgu pilsētas apmeklētāju mārketinga kampaņu plānots realizēt arī nākamajā gadā.
Tikmēr Delna informējusi atbildīgās iestādes par iespējamu prettiesisku rīcību, kas vērsta uz pašvaldību un to iestāžu un kapitālsabiedrību resursus izmantošanu politisko partiju pirmsvēlēšanu kampaņai. Vienlaikus biedrība uzskata, ka šāda veida pašvaldību tēriņi būtu jāieskaita priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos.
Ref:224.000.103.401