Latvijas darba devēji vērtē potenciālos praktikantus vai darbiniekus sociālajos tīklos

Lielākā daļa (60%) Latvijas aptaujāto darba devēju atlases procesā ņem vērā potenciālā praktikanta vai darbinieka sociālajos tīklos izvietoto informāciju, liecina Samsung Skola nākotnei iniciatīvas Skolēna digitālais IQ ietvaros realizētā darba devēju aptauja.

Savukārt Personāla vadīšanas biedrības (Society for Human Resource Management) veiktā aptauja rāda, ka pasaulē 84% organizāciju izmanto sociālos medijus personāla atlasē – gan ar to starpniecību sasniedzot tobrīd pasīvos darba meklētājus, gan arī novērtējot vakancēm pieteikušos kandidātus.

«Šī ir būtiska tēma, par ko svarīgi domāt ne tikai aktīvajiem darba meklētājiem, bet arī jaunajai paaudzei, kas tuvākajā laikā startēs darba tirgū. Viņi ir uzauguši ar tehnoloģijām un izmanto tās kopš agras bērnības, tā veidojot savu digitālo identitāti, kas krāj visu – arī negatīvus, nepārdomātus, iespējams pat vēlāk nožēlotus ierakstus vai komentārus,» saka Samsung Skola nākotnei Baltijas programmas vadītājs Krišjānis Ozols

Vienlaikus viņš papildina, ka «tāpēc svarīgi kopš mazotnes mācīties sevi pasnieg digitālajā vidē pārdomāti un domājot par nākotni.»


Eksperti dod vairākus ieteikumus, lai digitālā identitāte palīdzētu darba meklējumos:

– Dalies ar sasniegumiem. Publisko informāciju par saviem prakses vai darba sasniegumiem, kā arī brīvprātīgo vai labdarības darbu, parādot, ko esi darījis un kādus rezultātus parādījis.

-Diskutē un dalies ar nozares jaunumiem. Iesaisties diskusijās, novērtē vai dalies ar saistošās nozares būtiskiem jaunumiem vai norisēm, tā apliecinot savu interesi par konkrēto jomu.

-Noteiktas lietas atstāj tikai reālajā dzīvē Nedalies ar informāciju par sevi vai savu personīgo dzīvi, kas darba devējam varētu likt šaubīties par tavu profesionalitāti vai piemērotību konkrētajam darbam.

-Gramatika ir būtiska. Svarīgi vienmēr pirms publicēšanas savus ierakstus un komentārus pārlasīt, pārbaudot teksta pareizrakstību.

-Sociālie tīkli var noderēt. Sociālo tīklu profils var būt viens no veidiem, kā darbs atrod tevi, jo arvien vairāk darba devēju izmanto šo kanālu personāla piesaistē. Īpaši, ja izvēlētā darba joma ir saistīta ar komunikāciju vai mārketingu.


«Darba devēji ir pozitīvi noskaņoti un atvērti aktivitātēm sociālajos tīklos, kur viņi pauž savas pārliecības, sazinās ar draugiem vai informē par ikdienas norisēm. Bieži vien šādi darbinieki ir arī vērtīgi vēstneši uzņēmuma realizētajām aktivitātēm sociālajos tīklos. Taču atslēgas vārds komunikācijai digitālajā vidē, tāpat kā reālajā, ir – pieklājīgi,» saka Prakse.lv valdes loceklis Jānis Logins.

Turpinot, viņš saka: «Līdzīgi kā uzņēmuma reputāciju veido autovadītāja izturēšanās un braukšanas stils pie brendota automobiļa stūres, tā tēlu veido arī darbinieku izpausmes internetā. Tāpēc saprotams, ka darba devēji arvien vairāk pievērš uzmanību šim aspektam.»

Ref: 225.000.103.1635

Saistītie raksti

ATBILDĒT

Lūdzu, ievadiet savu komentāru!
Lūdzu, ievadiet savu vārdu šeit

Jaunākās Ziņas